lördag 17 januari 2009

Återkomsten till Friskis& Svettis

Jag har varit Friskis & Svettis (F&S) medlem i säkert 10 år av mitt liv, aldrig gått på SATS, Nautilus, WorldClass eller vad nu alla fina och flashiga gym heter. Jag har varit F&S trogen! Dock avslutade eller snarare pausade jag min kärlekshistora där för 2 år sedan då jag började på korvfabriken. Iom detta fick jag tillgång till gratis träning på korvfabriken, ett eget gym&simhall fanns att tillgå i Kista. Ville man träna ngn annanstanns fick detta bekostas med egna skattade pengar.

Men nu från årsskiftet får vi själva bestämma var vi ska lägga dessa träningspengar. Och det har inte uppskattats av många av mina kollegor, själv tycker jag att det är en alldeles förträfflig idé. Jag har idag, lördag, återupplivat min kärlekshistoria med F&S. 

Trodde att det skulle spelas trumvirvlar och fanfarer när jag steg över tröskeln på Kungsholmen men tyvärr inget sånt. Jag möttes av schysst receptionspersonal och en härlig blandning av svett & nyduschade människor. Precis som det ska vara! Jag kände mig genast hemma; här finns ALLA; smala, tjocka, snygga, mindre snygga, 16-åringen, 75-åringen, Arnold-typen och så alla vi mittemellan. Världen är samlad och jag kände mig alldeles, alldeles glad av att vara tillbaka igen. 

För att sätta full fart framåt gick jag på ett Step pass och det var så ROLIGT. Jag har inte kört Step på 2 år och kände mig väldigt ringrostig ett tag men sen släppte det och jag öste på. Alla var väldigt duktiga där jag stod, blev impad värre. Körde massa step i Kista Entré tidigare men där var jag en stjärna jmf med de flesta andra. Men nu... nja inte så strålande. 
Hade i alla fall väldigt kul och satte blocken rätt bra trots alls.
Nu är det bara att ösa på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar