måndag 10 augusti 2015

Första dagen på jobbet

Ja då var de fyra semesterveckorna över för mig. Fyra långa, lediga, lata semesterveckor. De har varit fyllda av roliga och minnesvärda saker, händelser och människor som jag ska komma ihåg och plocka fram när det är som mörkast i november.

Försöker att inte tänka på att det är ett år kvar till nästa semester, gör jag det så kommer jag förgås av ångest och ledsamhet. Bättre att njuta av de vackra dagarna i augusti som komma skall och tänka på de roligheter som är på gång.

  1. Jag ska till Paris med mina härliga vänner om några helger
  2. Jag ska fira vännen Maria som fyllt 40
  3. Jag ska fira Syster A som fyller år snart
  4. Jag ska fira farmor som fyller 91 år snart
  5. Jag ska gå på Nina Persson med vännen T i september
  6. Jag ska på teater med min kulturtant in crime M i september
  7. Jag ska till Gotland i oktober tillsammans med C för att hälsa på C & A
  8. Jag ska till Washington DC i februari tillsammans med Peter Pan

Det är de sakerna jag får tänka på nu när vardagen är tillbaka. 

Jag är absolut inte en av de som tycker att det är skönt att vardagen är tillbaka. Inte alls faktiskt. Jag älskar att inte ha några rutiner och måsten. Det får man nog av på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar