onsdag 19 augusti 2015

Städning

Igår lyssnade jag på Fredrik Reinfeldts sommarprat. I det nämner han att han tycker om att städa och oj, vad jag känner igen mig i det! Fredrik och jag verkar dela samma passion i att dra runt med dammsugaren och plocka rent. Det är något rent meditativt att göra rent hus och se och känna att det blir rent. Jag älskar det!

Igår kväll, när alla andra var ute och roade sig i det vackra vädret, så bestämde jag mig för att köra en städning och idag njuter jag av att det doftar såpa och hyllorna är dammfria. Det är så himla skönt när allt är på sin plats och fokus kan läggas på andra saker.

Och förresten, Fredriks sommarprat var intressant. Han har humor den mannen. Och självdistans. Längtar tills hans bok kommer ut för då ska jag absolut läsa den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar