torsdag 6 augusti 2015

Uppe bland molnen

Jag älskar höga hus. Där får jag bra överblick och du kan se saker från en annan vinkel än den vanliga. Älskar det drömmiga ruset som sköljer över mig när jag står där på kanten. Jag vill inte bo där högt upp taket men jag vill gärna besöka det då och då.

Igår var en sådan kväll då jag besökte en takterass 27 meter över gatuplan, Sveavägen 44, närmare bestämt. En egen liten värld där uppe på taket, ovan takåsarna. Där kunde jag kika över kanten och kika in i andra människors vardagsliv.

Vi hade en liten planeringskväll inför den stundande Parisresan som snart går av stapeln. Vi gick igenom boende, bokade restauranger som vi ska äta på och kollade tider. Ska bli så trevligt att åka iväg med brudarna igen. Köpenhamn och Amsterdam har vi besökt tidigare, nu är det dags för Paris.


Här på taket bland molnen satt det skyltar med olika uppmaningar








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar