fredag 14 augusti 2015

Problem med spåren, signalsystemen, vagnar...

Alltså, jag förstår inte det här med att tvärbanan som går utanför mitt fönster inte fungerar. Det är tom väldigt ofta som den inte fungerar. Det är järnväg som byggdes för miljarder pengar och invigdes bara för några år sedan. Spåren är finfina, vagnarna är nya och signalsystemet sprillans nytt.

Ändå är det problem i stort sett varje dag och under sommaren så stänger den för olika typer av underhåll. Snälla, du som förstår det här, förklara för mig som inte fattar hur det kan vara så här. Varför måste man reparerar olika saker hela tiden?

Att känna till är att det här spåret går i bebyggt område och inte genom några djupa skogar där jag har större förståelse för problem eller att spåren byggdes på 70-talet. Tänk bara på hur många miljoner meter spår som går genom Sveriges avlånga land. Men här är det helt nylagt spår och det är problem på olika sätt.

Så please, förklara för mig. Skulle bli så glad då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar