fredag 2 oktober 2015

20-års jubileum

För någon vecka sedan "firade" jag ett 20-års jubileum. Då hade jag haft mitt körkort i 20 år. Kan du fatta! 20 år, det är rätt länge det.

Jag minns det som igår när jag åkte runt, runt, runt i Uppsala med Körskole-Benny. En mycket tålmodig och stresstålig man måste jag säga. Undrar om han fortfarande håller på? Tyvärr missade jag min första uppkörning i Uppsala men min andra uppkörning i Borlänge gick ju som en dans. Den var ju dock inte så lång och det var inte särskilt svårt att köra i Borlänge heller. Om man som jag var van vid Uppsala och det "kaos" som var där så var staden i Dalarna en liten lätt bris.

Och när jag fick påskriften av uppkörningsgubben och jag var godkänd så var jag så glad. En av de gladaste dagarna i mitt liv tom. Det här med körkortet hade varit en lång resa och att komma i mål kändes så bra.

Idag har jag hämtat mitt nya körkort som ska vara i tio år. Varför, varför, varför ser man alltid ut som en straffånge på de här korten? Finns det någon som någonsin blir bra på de här bilderna? Nej, jag tror banne mig inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar