onsdag 21 oktober 2015

Föreläsning på Må Bättre

Igår var jag på föreläsning på Må Bättre. Det handlade om "Förändring och motivation". Vad är det som gör att vi människor faktiskt gör en långsiktig förändring? Och hur motiverar man sig själv till att hålla sig kvar? Att ändra något i några veckor är enkelt, men att göra en långsiktig, kanske livslång förändring är mycket tufft och svårt.

En av PT:arna höll i den här föreläsningen och berättade om sin historia som började på 165 kilo och hur hans resa har varit. Den har varit både upp och ner, precis som livet är.

Jag tog med mig att det är viktigt att ha en plan, ha ett mål och jobba med varför man vill förändra sig. Sen vill de så klart att vi ska köpa PT timmar J Men där är jag inte riktigt ännu. Jag kör vidare själv med min träning som det är nu. Och gör mellanmål. Det tror jag är nyckeln till framgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar