fredag 2 oktober 2015

Hej oktober

Nu är vi inne i den månaden som jag näst efter november tycker allra sämst om på året. Oktober är en månad som för mig bara signalerar att sommaren är oundvikligt över och det bara blir mörkare och kallare. Alla saker som jag ogillar starkt.

Och på bilden nedan ser du hur solen går upp senare och senare och går ner tidigare och tidigare. Dagarna krymper och blir kortare för varje dag och jag märker verkligen den. Det är lite, lite mörkare när jag sätter mig på cykeln på morgonen och det är dags att ta fram den stora cykellampan nu.


Jag hoppas på att solen ändå orkar och vågar titta fram litegrann under oktober så vi inte alla går under. Och jag har börjat med mina D-vitaminer sedan några veckor. Det är en bra grej som hjälper åtminstonde mig. 

Hej oktober, hoppas att du snart är över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar