fredag 9 oktober 2015

Foodbox Challenge

Idag börjar jag med något som heter Foodbox Challenge som går ut på att under 30 dagar så ska man leva ett betydligt mer hälsosamt liv än man brukar göra. Det är en kick-start till ett bättre liv. Det här kör man tillsammans med gymmet Må Bättre.

Det jag förbinder mig att göra under dessa 30 dagar är:
  • Käka Foodbox mat till lunch och middag, måndag till fredag. Maten hämtar man hos Må Bättre när det behövs. Jag får käka grönsaker till de här måltiderna men de får inte dränkas i olja eller vinäger eller liknande. Det ska vara ”rena” grönsaker.
  • Träna tre pass i veckan hos Må Bättre eller någon annan. Detta loggar man i en liten bok som man ska ta med sig överallt.
    Att cykla och promenera räknas inte, utan det är bara bonus om man gör det också.
  • På helgerna ska jag käka vanlig mat men jag har fått ett antal recept som jag ska följa.  Till frulle och mellanmål ska jag också käka efter ett antal recept som jag fått tillgång till.

Efter 30 dagar så ska jag tillbaka och prata med dem på Må Bättre och berätta hur det har gått och hur detta har påverkat mitt liv.

Jag tycker att jag borde klara av det här i 30 dagar, det är ju inte så lång tid. Det som kommer att bli svårast är antagligen att gå iväg på middag hos folk och säga att jag inte kan äta deras mat, utan jag har med mig en egen låda med mat. Jag hoppas att det inte uppfattas som snorkigt utan att det är så här just nu bara.

Det jag längtar efter är att få ta del av deras stora utbud av annorlunda träning jämfört med Friskis & Svettis. Att de har 6 zumbapass i veckan är ju helt galet kul. Och yoga varje dag i stort sätt. Det passar mig perfekt. Men du, då kör jag väl! Bara ryggen håller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar