onsdag 21 oktober 2015

Passerat 8 miljoner

Jag har passerat 8 miljoner steg sedan jag började använda min Fitbit. Det är ganska många steg måste jag säga.

Det betyder att jag går ungefär 400.000 steg i månaden och 13.000 steg om dagen i genomsnitt. Inte konstigt att jag sliter ut skor på löpande band.
Som mest har jag gått över 32.000 steg en dag. Det var tidigare i höstas och det var rätt svårt att gå så många steg. Tror inte att gör om det snart igen.

Det bästa med att promenerad är dock att jag rensar skallen och tänker en massa på allt möjligt. Det är som en meditation för mig och ett sätt för mig att ut och röra på mig. Helst vill jag ligga i soffan och läsa böcker med med hjälp av Fitbit:en och mina vänner som jag tävlar emot så kommer jag upp och ut. Tävling är en bra drivkraft,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar