fredag 30 oktober 2015

Ont i en häl

Alltså, jag tror att jag håller på att bli gammal. Jag har ju ta mig tusan ont i olika delar av kroppen mest hela tiden. Det är helt otroligt.

Tidigare i höst fick jag ju ryggskott light, haft ont i höfterna iom att jag försökt avlasta ryggen och nu senast, ont i hälen på höger fot. Det startade i måndags och så fort jag går på den gör det ont. Jag kan gå på tå, då gör det inte ont men jag kan bara tänka mig hur skönt mina tår tycker att det är.

Fick dessa upplyftande tips av Syster A som kan det här med kroppen:
"Plantarfachiit, nerventrapment, sprucken hälkudde, hälkuddesinflammation, någon leddysfunktion osv. " Låter inte som jag vill ha något av det. Nej tack!

Jag vill ju T R Ä N A och P R O M E N E R A som vanligt, inte vara någon invalid som haltar runt och tycker synd om mig.

Därför får träningen kommande tid bli av det mer stillsamma slaget; yoga och Easyline. Eller snarare av det slaget att man inte behöver hoppa och skutta (läs, ingen zumba). Easyline är inte av det stillsamma slaget men det är mer sittande/stående, inte att du hoppar som en tok.

När jag hade hälsporre år 2002 så kunde jag inte spela tennis eller squash på typ ett halvår. Jag hoppas, hoppas, hoppas inte att det är det den här gången för det var riktigt jäkla jobbigt och det gick aldrig över. Håll tummen för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar