söndag 11 oktober 2015

Söndagspromenad

Eftersom jag somnar så himla tidigt så vaknar jag tidigt. Idag gick jag upp strax efter klockan sex och hann läsa tidningen och läsa ut en bok innan klockan var halv 9. Väldigt skön start på dagen måste jag säga. 

Jag har varit ute på en långpromenad nu på förmiddagen och hamnade som så ofta vid Café Båthuset nere vid Huvudsta. Den här gången köpte jag en kaffe och bara njöt av vädret och tystnaden. Inte så många som är ute så tidigt på dagen. Jag hade i stort sett hela bryggan för mig själv. Läget är trevligt men personalen på stället är verkligen inte några solstrålar, tyvärr. Känner mig aldrig välkommen när jag går in där och nu tror jag inte att det blir så många fler gånger. 

Nu är det dags att göra mellis och sedan ska vi bege oss till vännen MP som bor på andra sidan vattnet som finns på bilden nedan för att fika och klappa på trillingarna som är på väg till storstaden. Njut av din söndag,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar